Nieuwsbrief December 2021

Nieuwsbrief December 2021

Beste mensen,

Veel dieren zijn nu in de winterslaap. Zo besparen ze energie. De bomen en planten wachten rustig op het voorjaar. Daarna komen ze opnieuw in volle glorie tot groei en bloei.

Ook voor ons zijn momenten van rust en ontspanning erg belangrijk, vooral in deze bijzondere en onrustige tijd. Maar daarnaast is het ook belangrijk om te genieten. Dus vier de komende feestdagen en de jaarwisseling.

Wat niet kan wachten tot het voorjaar is mijn nieuwe boek
(W) eet je het al? De helende kracht van voeding 
Die deze week uitkomt!

In deze nieuwsbrief vertel ik je daar meer over en ik geef je ook praktische tips zodat je infectie met het Covid-19 coronavirus kan voorkomen.
Zo voel je je gezond en vitaal!

In mijn praktijk kreeg ik vaak de vraag waarom bepaalde voeding of behandelingen worden ingezet. ‘Is hier geen handleiding voor Carina?’

Dit was voor mij de aanleiding om dit boek te schrijven. Makkelijk en begrijpelijk leesbaar.  Met veel passie en plezier heb ik dus de afgelopen twee jaren gewerkt aan mijn boek (W)eet je het al? Alles over de helende kracht van voeding!
En dan nu is het zover… op 17 december a.s. komt het uit.

Waar gaat het boek (W)eet je het al? over?

In dit boek lees je over gezond worden én blijven. En hoe dit te maken heeft met het vinden en behouden van de juiste lichamelijke en geestelijke balans. Voeding met essentiële vitamines en mineralen speelt hierbij een belangrijke rol.

In (W)eet je het al? zijn alle aspecten benoemd om het natuurlijk herstel van het lichaam te stimuleren. In heldere tekst wordt uitgelegd waardoor bepaalde gezondheidsklachten kunnen ontstaan, hoe je ze grotendeels kan herstellen of hoe je ze kunt voorkomen. Het boek staat boordevol voedingsweetjes, uitleg over de meest voorkomende gezondheidsklachten en geeft nuttige leefstijl tips.

De belangrijkste boodschap van (W)eet je het al? is dat een kleine verandering in voeding en/of leefstijl al een grote verandering kan brengen in het herstel van een gezondheidsklacht.

Wil jij ook gezondheidsklachten voorkomen én je gezond & vitaal voelen? In mijn nieuwe boek laat ik je zien hoe verbazingwekkend eenvoudig dit kan. (W)eet je het al? is nu al te bestellen.

 

Preventietips 

In deze nieuwsbrief geef ik je makkelijke tips over voeding en leefstijl, die helpen voorkomen dat je het Covid-19 virus krijgt. En mocht je onverhoopt toch een virusinfectie oplopen, dan zorgen deze praktische tips er in ieder geval voor dat de hevigheid beperkt blijft.

We leven inmiddels al anderhalf jaar in een pandemie en begeven ons in een continu onrustige tijd. Steeds duikt er weer een nieuwe variant van het Covid-19 virus op. De omikronvariant is nu bezig met een stormachtige opkomst. Door toename van het aantal zieken neemt ook bij veel mensen de angst toe. Het valt nu niet mee om de lichte kant van het bestaan te blijven zien. Naast de adviezen van de overheid en het RIVM, is het juist van belang om óók te kijken naar een gezonde leefstijl. Om je immuunsysteem sterk te houden zijn de elementen gezonde voeding, beweging, buitenlucht, ontspanning en ademhaling allemaal van groot belang.

Makkelijke tips om je immuunsysteem te versterken

  • Eet wekelijks zoveel mogelijk verschillende soorten groenten, dit zorgt ervoor dat je darmflora (microbioom) op orde blijft. Kies bij voorkeur groene groenten want deze bevatten een effectieve antioxidant, PQQ. Wist je dat 80% van het immuunsysteem zich in de darmen bevindt?
  • Eet dagelijks 1 à 2 appels. Ze bevatten namelijk florisine en dit is een belangrijke stof voor de ondersteuning van de longen.
  • Zet alle vormen van paddenstoelen (zoals champignons, shiitake) op je menu. Ze zijn rijk aan kalium en virussen houden niet van deze stof. Paddenstoelen versterken je weerstand tegen virusinfecties. (NB Dit advies geldt niet voor Candida patiënten.)
  • Eet voedsel uit de zee zoals: zeekraal, zeewier, vis en schaal-schelpdieren. Dit zijn rijke jodium/selenium bronnen.
  • Drink minimaal 1,5 liter heet water met citroen/gember of groene thee.
    Virussen houden niet van hitte en groene thee bevat een sterke antioxidant dat het immuunsysteem sterk houdt.
  • Vermijdt geraffineerde suikers/fructose (fruitsuiker). Ze verzwakken het immuunsysteem waardoor virussen de overhand kunnen krijgen.
  • Zorg dat je dagelijks in beweging blijft. Dat zorgt voor goede doorbloeding van alle weefsels en organen zodat er geen stille ontstekingen kunnen ontstaan (laaggradige ontsteking).
    Pas sitting breaks toe als je thuis werkt of veel stil zit. Telkens nadat je een uur hebt stilgezeten ga je 1 minuut even dribbelen op de grond, touwtjespringen of opdrukken.
  • Neem wisseldouches – na warm douchen afsluiten met 1 minuut koud douchen (16-18 graden, kippenvel is de graadmeter?). Dit maakt je huid minder toegankelijk voor indringers en maakt de mind sterk.
  • Ga zoveel mogelijk naar buiten. Dit verhoogt je weerstand. Als je geen tuin hebt, pak dan een stoel op het balkon of ga naar een park in de buurt.
  • Creëer geen angst in jezelf. Angst maakt ziek, het jaagt het zenuwstelsel op en verlaagt het immuunsysteem. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en met elkaar te lachen. Dit heeft enorm veel invloed op je brein waardoor er geen ‘toestemming’ komt vanuit het brein om ziek te worden.
  • Als bescherming van onze cellen werken ook de voedingssupplementen vit C, D en Zink mee. Gebruik ze in de juiste verhoudingen en pas de dosering aan op je lichaamslengte en gewicht.

Boost nu je immuunsysteem en geef het Covid-19 virus geen kans!

 

 

Vergoedingen zorgverzekeraars
Elk jaar wordt door de beroepsvereniging en zorgverzekeraars opnieuw beoordeeld welke zorgverzekeraar wordt gecontracteerd, waarbij de consulten van de orthomoleculaire geneeskunde worden vergoed. Bij vergoedingen volgens de aanvullende verzekering wordt het eigen risico niet aangesproken.
Check hiervoor de polisvoorwaarden van je verzekering of het vergoedingenoverzicht van Zorgwijzer.

 

De praktijk is gesloten van 23 december t/m
6 januari 2022
.

De webshop blijft wel geopend voor bestellingen.

Gerelateerde berichten

Eet wat je wil dag
Gezondheid

Eet-wat-je-wil-dag!

Vandaag is het eet-wat-je-wil-dag. De achtergrond van deze dag is even één dag geen dieet, opgeheven vingertje of schuldgevoel. Gewoon eten waar je zin in

Lees verder »